PRIEŠMOKYKLINĖ - PRADINĖ - PAGRINDINĖ

Išskirtinis dėmesys

Vaikai nemažai laiko leidžia lauke, mokosi, tyrinėja, žaidžia, bendrauja, sportuoja. Gamta yra nuolat kintanti, praktinis gamtos pažinimas yra vienas svarbiausių komponentų ugdymo procese. Žaisdami ir mokydamiesi gamtoje, vaikai ugdo savo kūrybiškumą ir gebėjimą spręsti problemas, prisiimti atsakomybę už save. Mūsų nervų sistemai reikalinga - ramybė, tyla, žaidimas, kūrybiškumas.

Mes sudarome sąlygas saugiai tyrinėti aplinką, plėsti akiratį. Organizuojami tiek patyriminiai žygiai, tiek vaikai gali savarankiškai tyrinėti aplinką. Daug dėmesio skiriame gamtos apsaugos temoms, šiukšlių rūšiavimui, gamtos puoselėjimui. Gamtos tyrinėjimą perkeliame ir į Steam laboratoriją.

Pradinio ugdymo mokinių grupė yra mišri. Vaikai mokosi pagal savo gebą, raidos etapą, savu tempu pagal tvarkaraštį. Pradinių klasių mentorės vaikus moko arba individualiai arba mažomis grupelėmis, kai vaikų mokymosi lygis yra labai panašus. Jeigu vaikai gali vienas kitą mokyti ir supranta užduotis, jie paskirstomi dirbti vienas su kitu, bendrai vienas kitam padėdami.

Vaikams sukurta daug erdvės saviraiškai, skatinama mokytis ir domėtis daugiau tai kas juos domina.

Pradinių klasių mokiniai daug laiko praleidžia lauke, tyrinėdami gamtą ir atlikdami įvairius jų pačių susigalvotus žaidimus ar užduotis. Vaikai patys geba susigalvoti bendras grupines veiklas, kartu su jais dalyvauja mentorius, kuris kartu žaidžia ir įsilieja į jų veiklas. Mokiniai kartu su mentoriumi lauke užsiima praktinėmis veiklomis per patyrimą. 

Pagrindinių klasių mokiniai dirba su dalykų mentoriais (dalykininkais) pagal sudėliotą akademijų tvarkaraštį. Susitikimai su šiais mentoriais būna individualūs arba mažose grupelėse, mokiniams suteikiamas pilnas dėmesys, atsakomi visi klausimai, taip pat dirbama prie temų tol kol vaikui (- ams) tampa aišku. Pasikirtas užduotis mokiniai atlieka savarankiškai arba kartu su mentoriaus padėjėja. Užduotys atliekamos tik mokykloje, nesupratus ar prireikus konsultuojamąsi su dalykininkais, papildomai namų darbų ruošti namuose nebereikia. 

Dauguma atėjusių vaikų iš valstybinių mokyklų turi nemaža spragų lietuvių ir matematikos akademijose, todėl tam tikrose temose sugrįžtama dirbti su vaiku prie jo nesuprastų dalykų ir grįžtama tiek kiek reikia, kad vaikas gebėtų suvokti ir gebėti suprasti tai kas buvo per sunku (7 klasės mokinys gali tam tikras temas mokytis ir 5 klasės lygiu, jeigu ten yra spragos.  

Taip besimokantys vaikai pradeda savimi pasitikėti, džiaugiasi savo pasiekimais, sugebėjimu suprasti, patys mato ir aptaria savo pažangą refleksijų būdu su dalykų mentoriais. 

Vaikai noriai eina į mokyklą, džiaugiasi individualiu dėmesiu, kasdien vis labiau pasitiki savo jėgomis, mato savo rezultatus, taip juose atsiranda vidinė motyvacija išmokti daugiau.

Individualios konsultacijos ir sugrįžęs pasitikėjimas

LOGOS - trečia demokratinė mokykla Lietuvoje ir pirmoji privati, alternatyvi mokykla Utenos rajone. Esame ilgos dienos mokykla be skambučių. Mokykloje nėra klasių, kai kuriuos dalykus vaikai mokosi bendrai, kitais atvejais dirba grupėmis ar individualiai. Namų darbai neužduodami, vaikai mokykloje savarankiškai ar su mentorių pagalba studijuoja dalykų medžiagą ir atlieka projektus. Vis dėlto nenustebkite, jei mokiniai ir namie norės tęsti mokslus – juk tai taip smagu.

Dirbame pagal bendrąsias ugdymo programas, bet pritaikome jas pagal kiekvieno vaiko gebą. Jei tema ar dalykas vaikui sekasi lengvai, procesas vyks sparčiau, kad nepasidarytų nuobodu. Jei ištyrinėti klausimui reikia laiko, jo ir skiriama.

Mokykla nenaudoja elektroninio ar kitokio dienyno. Pradinių klasių mentorės ir dalykininkai maždaug kas ketvirtį (jei yra poreikis, tai dažniau) informuoja tėvus apie vaiko nuveiktus darbus. Dalykų mentoriai naudoja pažymius (pagal dešimtbalę sistemą) kaip vaiko pažangos ir įdėtų pastangų rodiklį.

Laikas gamtoje

Empatinis bendravimas

Empatiškas bendravimas, tai ryšio su savimi ir kitu kūrimas. Ryšio, kuris leidžia labiau atsiverti, dalintis ir priimti. Vaikų mokymas empatiško bendravimo ugdo jų atvirumą, pasitikėjimą savimi, pozityvų mąstymą, savo ir kitų asmeninių ribų gerbimą. Mes mokomės neteisti, nekritikuoti, nekaltinti nei savęs, nei kito.

Empatinio bendravimo mokosi ir mokyklos mentoriai, įgytas žinias praktiškai taiko savo darbe, bei asmenine gyvenime. Juk viskas prasideda nuo pavyzdžio. Mentoriai praktiškai pritaiko žinias padėdami mokiniams spręsti išlikusius nesusipratimus, padeda supranti jausmus ir poreikius.

Mūsų naudojama formulė Meilė + Kantrybė = Empatiškas žmogus.

MŪSŲ DIENA

7.30 - 8.40 Vaikų surinkimas ir buvimas su jais prieš mokyklą (jeigu reikia);

8:40 Vykimas į mokyklą mokyklos autobusu;

9.00 Pasisveikinimas ir pasiruošimas dienai;

9.15 Ryto pokalbiai, dienos planų susidarymas;

9.30 Akademijos;

10.30 Priešpiečiai;

10:45 Akademijos;

12.00 Pietūs, poilsis;

13.00 Akademijos, savarankiškas darbas.

15.00 Pavakariai;

15.15 Savarankiškas darbas, organizuoti žaidimai ir veiklos;

16.15 Dienos refleksija, tvarkymasis;

17.00 Atsisveikinimas ir išvykimas.

*Edukacijos/Išvykos vyksta  per mėnesį 1 kartą. 

0 - 10 KLASIŲ ILGOS DIENOS MOKYKLA

“Meilė auga tik dalinantis.”

Brian Tracy